Техніку для української залізниці будуть купувати в лізинг
Лізинг звільнить УЗ від необхідності вилучати значні кошти з обороту.
Після заяви Європейського
банку реконструкції і розвитку (ЄБРР) про широкі можливості фінансового
лізингу для українських підприємств, цим механізмом вирішила
скористатися Укрзалізниця. Залізнична галузь впровадить лізингові схеми
для закупівель нових вантажних вагонів, в першу чергу, найбільш
затребуваних на ринку. Нагадаємо, в інтерв'ю телеканалу БТБ директор
Департаменту аграрного бізнесу ЄБРР Жиль Меттеталь заявив, що механізм
фінансового лізингу є перспективним для українських підприємств,
зокрема, аграріїв - оскільки дозволить забезпечити їх доступною та
якісною технікою. Фінансові умови лізингу є більш стабільними, ніж умови
кредитних договорів - на відміну від процентних ставок за кредит,
ставки лізингу залишаються незмінними протягом усього терміну дії
договору. "Механізм фінансового лізингу, на відміну від кредитування, що
не вимагає додаткових гарантій, застави майна і з боку Укрзалізниці.
Крім цього, сьогодні банки неохоче видають довгострокові кредити, а за
лізинговою схемою інвестиційні кошти залучаються на термін, що перевищує
термін дії кредитних договорів. Це дозволяє зменшити розміри щорічних
лізингових платежів порівняно з розрахунками за кредитами", - йдеться в
повідомленні відомства. Читайте також: Укрзалізниця оновлює парк
електровозів і напіввагонів За лізинговою схемою буде оновлено найбільш
затребуваний вантажний рухомий склад - напіввагони (вагони без даху). За
фактом механізм буде працювати як довгострокова оренда з викупом.
Придбати напіввагони безпосередньо за свої обігові кошти галузь не може:
хоча вантажоперевезення є головною статтею доходу УЗ, однак на
оновлення основних фондів (вагонів, локомотивів, шляхового господарства
тощо) залізниці України можуть витрачати не більше 8-10% зароблених
коштів. 60% доходу направляються на зарплату працівникам (36%),
відрахування в держбюджет і цільові фонди (24%). Таким чином, лізинг
звільнить УЗ від необхідності вилучати значні кошти з обороту в складних
економічних обставинах. Як повідомлялося раніше, в цьому році
підприємства Укрзалізниці "Укрспецвагон" та "Дарницький вагонобудівний
завод" планують отримати 5 тис. піввагонів, постачання яких забезпечить
лізингодавець. "Угоди з лізингодавцем на придбання вантажних піввагонів
укладені на 7 років з виплатою 11% річних. Загальна вартість предмета
закупівлі включає в себе вартість лізингу і суму витрат лізингодавця,
пов'язаних з виконанням договорів", - зазначено в повідомленні УЗ. У
найближчих планах залізничного підприємства - закупівля за лізинговими
схемами нових локомотивів.
Більше читайте тут: http://tsn.ua/groshi/tehniku-dlya-ukrayinskoyi-zaliznici-budut-kupuvati-v-lizing-306828.html