ТРАНСПОРТ: НА ДОНБАСІ ЗАКИПІЛИ «ВАГОННІ СУПЕРЕЧКИ»
Рішення державної адміністрації залізничного транспорту України «Укрзалізниця» реформувати, а точніше, розформувати ДП «Донецька залізниця» висловило неоднозначну реакцію як серед експертів, так і населення.
Як–ніяк за оцінками металургів зупинка повідомлення з непідконтрольними української влади територіями щомісяця зменшить надходження до скарбниці на 110 мільйонів доларів валютної виручки.
Також можуть виникнути проблеми з постачаннями палива на теплові електростанції регіону. Свою позицію з цього питання висловили галузеві профспілки металургів і гірників України. Не стали зволікати з оцінкою ситуації і обласна влада.
В ексклюзивному інтерв'ю «Прапора Індустрії» глава військово-цивільної адміністрації Павло Жебрівський підкреслив, що питання цей архіважливий для економіки краю. Передача Лиманському відділенню функцій оперативного управління перевезеннями призвела до внутрішньо корпоративного конфлікту, оскільки залишився в Донецьку керівництво донецької залізниці, щомісяця втрачає десь 85 мільйонів гривень і змушений звільняти своїх співробітників, продавати рухомий склад і т. д..
– Щоб не казали «ура–патріоти», - підкреслив очільник області, - з приводу припинення вантажоперевезень, переміщення товарів, блокади, і так далі. Ми чітко розуміємо: якщо закриються шахти, заводи, які перереєстровані в Україні і працюють у вітчизняному законодавчому полі і податки платять тут, це буде крах всієї економічної системи. Бог з ними, з податками. Закриття підприємств гірничо–металургійного комплексу, це 100 тисяч людей на вулиці, у яких сім'ї. Без засобів до існування. Де гарантія, що частина з них заради шматка хліба піде до бойовиків, у яких гроші платять? Шахти затоплять, а заводи поріжуть на брухт. І якщо ми заявляємо про те, що повернемо цю територію, то про відновлення економічного потенціалу треба думати в першу чергу. А це величезний ресурс. При цьому важливо повернути не тільки територію, а людей і їх настрої, свідомість.
До речі, сьогодні підприємства, які знаходяться на непідконтрольної території, але перереєстровані в Україні поповнюють обласний бюджет на 52 відсотки. А їх частка в республіканському бюджеті і того вище - 60 відсотків суми надходжень від Донеччини.
Обласна влада в постійному контакті з міністерством інфраструктури відстежує ситуацію і має чіткий сценарій подальшого розвитку подій. В ньому про зупинення перевезень мова не йде. Однак м'яч зараз на полі суперника. Там погрожують скасувати українську реєстрацію і націоналізувати ДОНЕЦЬКА залізниця. Тоді хочеш– не хочеш, а доведеться «різати по живому», кажуть чиновники.
|